Pages

Reasons To Continue Writing

Wednesday, August 17, 2011

Makin Puasa Makin Gemok

Assalamualaikum.

Ada Sesapa Yang Mengalami Situasi Di Atas?
Puasa Tapi Makin Gempal.

Nak Tau Kenapa?
Fa Rasa Kan, Rasa Je Tau!
Pendapat Semata-Mata,
Takda Istilah Saintifik,
Mahupun Penjelasan Dari Sudut Islam.

Fa Rasa Orang Yang Makin Membesaq Time Bulan Puasa Tuh Sebab,

Dia Puasa Sebab Nak Kuruskan Badan, Nak Diet.

Mana Boleh Macam Tuh Kot?
Betulkan Niat Kayh.
Memang La Kita Mungkin Rasa Seronok Berat Menurun,
Tapi Jangan Sesekali Ubah Niat Tuh.

Yea Lah,
Seolah-Olah Awak Puasa Untuk Kuruskan Badan,
Bukan Untuk Menunaikan Rukun Islam. =)

Kalo Niat Dah Betul,
Tapi Berat Still Naek,
Tuh Mungkin Sebab,
Bulan Puasa Awak Reti Tido Je.
Lepas Buka, Melantak Macam Kenduri,
Pastu Tido, Tak Larat Pi Terawih.

Waktu Siang Kalo Tak Kerja,
Duk Terperap Atas Katil
Atau Duk Mengadap Komputer.

Salam Nuzul Al-Quran =)

80 comments:

farah hanim said...

hehe
fara mkin pose mkin kurs keding
sbb time pose makan skit je da kenyang
hehe :D

dill said...

saye telah dipanggil kerempeng. ceh.

Salam Nuzul Al-Quran

dill.

::Cik Pija:: said...

cikpija puasa2 pun berat bertambah gak. T.T

Jiejah Gorjes said...

auchhh terasa terasa terasa

muhamad hanif said...

saya puasa sebab sehari singgit..


lalalalalala. =)

kiz said...

haha..macam mana tak berat naik..time berbuka mesti melantak tak ingat punya..haha

Mr.Thinker@Ali said...

mungkin niat puasa mereka: sahaja aku puasa untuk kurus dan kurangkan berat badan. hahaha. :)

salam nuzul al-quran. :)

rara pinkmafia said...

mcm rara ni mmg bulan puasa makin naik.bukak puasa mkn mmg bnyk.hehehe

Munna said...

its happen to me hahaahhaahha

Umie Artoqiemie said...

umie pulak makin puasa makin cicak kubin..

ArulchelseA said...

sy mkin lama mkin kurus ni..kih kih kih

Aweyn said...

urgh sy mgalami situasi ini -.-

0nenanina Vanilla said...

haha..na pon makin naik kot..bulan pose lg banyak makan.

KimiCnoL said...

tak pernah ada niat nak kuruskan badan..nak gemukkan badan je selalu..ehehe ;)

syrupmasin said...

aku makin puase..makin rase macam selim :D

echaRierie said...

hahaha..
xpernah bwt niat cmtue sbb echa dh cukup kurus dh..haha..

tp adalah jgk kwn pkr cmtue..haha..no komen

Xavi De said...

pakcik lak rasa sbb:-
-lepas melantak sahur pagi, dorang tido sampai zhor.
-bangun solat zohor jap(tu pun lau bangun), pastu sambung tido.
-lepas asar, g bazar, sapu semua kuih muih yg ada, naseb baek xsapu sklaiu ngn gerai2 makcik jual kuih tu
-time berbuka, melantak xhengat dunia.

sekian shj pendapat pakcik...:D

abghani said...

ringan sedikit

Ungu Violet said...

e'eh taim pose kenelah bg kurus...nnti lehlah melantak abis2an taim raye...huhu

hyz said...

sy puasa mcm biasalah.. makin kurus dah la mmg kurus.. huhu sebab time pose mmg sy kurang mkn.... byk minum air je....

diana said...

akak makin gemuk la..
menyampah pulak rasa...
mana tak gemuk..
bersenam malam..
makan banyak..:)

e z z a t y said...

HAHAHA..same je..puasa ke tak puasa..tetap gemok T.T

sleeping_maniac90 said...

has da mmg kurus..
nasb bek..

Syuxer said...

saya semakin hilang berat badan hehe..maybe makan sikit kot hehe..maklumlah makan sorang2 kat rumah..single is simple dan easy to telan2..hahaha

siti kektus said...

puasa kali ni turun sikit. sikit je lah tak byk pon. hukhuk

APAN said...

aku xde niat mcm tu kot.sebab bdan aku ni pun nyaris2 je ni nak kering.haha...

tpi kalau dok mengadap laptop ngan tido tu mungkin la kot.tambah2 lak hari cuti mcm ni.haha...

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

choki tataw lah kurus ke tak . tengok same aje . hehe

:)

iefa ujang said...

makin gemok??mmg pown..brbuka xingat dnia .grrrrr

Ct Aja said...

hahahha, setuju2,niat2 pnting.. saya klu bab makan mmg selera, tp xnaik xturun lg stakat ni....hi3x..

fiq said...

same la ==" haha

ChaCha said...

same je beratnye..ahahha

ABU said...

ha tu la niat kena betul :D

Lea IsNaw! said...

biasanya bulan pose leh kurus
tp bulan ray, naek balik..

huwaaa

Faraa Eiman's said...

btol la , mkin puase , mkin gemok
haha

salam nuzul al quran

nelly said...

nelly gemokss suda !!

kotak bulat said...

mkin puasa mkin gmuk sb makan waktu mlm.. :P

Fikri said...

Huu.. seb bek mkin kurus. gmok time berbuka ja. hehe.

Mrs.Yie said...

fa turun berapa kg?hehe :)

cik bulan said...

saye..masih sama..ekeke..

*padahal dah bape lame xtimbang berat badan..tapi..i still kurus okei..haha..(riak)..haha

Khairil said...

posa tambah gemuk sebab makan dua kali ganda banyak dari bulan tak posa...betul tak?...

alif haris said...

haha .. niat salah tu :)
lg satu waktu berbuka tu jgn la nk qada makan dari pagi sampai mlm punye makan hahaha :D

ILA HonEyBuNNy said...

sebab malam makan banyak kot kan..ngeh3..

ila rasa ila makin posa makin kering..huwawawwa...t_T

fa...salam nuzul Quran jugak..;-)

apik pehe said...

waaaa..apik puasa gak..tapi perot makin buncit..cacing kot..hehehe

Wanie said...

niat tak betol ni..hehe..nak kurus tapi tido je ngadap lappy je, of coz berta naik..

rasneye berat akak turun..huhu <-- niat nak gemok

Princess Feyqa said...

kawan fyqa dy puasa sebab nk kuruss haha

SoutulMujahid said...

kritis! huhu~

Papa Mifz said...

salam kenal...

papa mifz lak bulan puasa ke tak badan maintain jer....hehe

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

kalau waktu berbuka tu mentedarah sampai xingat dunia mane xgemok badan tu kn... hehehe

belogkiter said...

saya pon

Eyqa Hasnan said...

itu eyqa ! makin puasa , makin macam belon badan nie >,<

Asyila Zainuddin said...

takde beze pun.. hahaha.. same je kot..

Ubey said...

kurus sket ni. cume makin buncit. hihi

Zafira Zaki said...

mene tak gemok nya bila buka mkn mcm sethn tak mkn. hehe. ni peragai saya la ni. kekeke.

ctpayong said...

Bismillah

kakCT puasa pun gitu, tak puasa pun gitu sbb puasa bukan lebih/kurang makan cuma waktu makan je berubah.

Wallahua'lam.

Cik Azizah said...

makin puasa makin slim la dear..mcmner tu..hehe

♥Aien Najwa♥ said...

betulla 2..puase sebab nk diet..haish..kdg2 aieN terniat cmtu gak..tapi bile dh berbuke, makan jer..hheeehehe..=))

caliph shuriken said...

niat berpuasa tu kna btul tau..

salam nurul al-quran ^^

ZouL said...

salam Nuzul Al Quran jugak..hehe

Ezay Hadry said...

setuju!!! bulan pose makin naek..wakaka
makan lewat kot..plak tu exercise pn tk byk

tiefazatie said...

hihi..ifa bese2 je pun..hee..
btol2..niat kne btol kan2..

miZz_nizZ said...

slm nuzul gak..hehe=)

Gadis Butterfly said...

kite makin kurus.....huhu...
tp sebenarnye kite nk gemukkan badan cikit...xnk la kurus sgt2...

Princess Nusy said...

btul2..kne ubah niat..hehe =))

L said...

ish4,, gemok nyer dier... hahaha

jom berdoa?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/doakan-untuk-keburukan-saudara-seislam.html

iMBobo said...

kena byk exercise bulan puasa ni, baru berat maintain ideal cewah! hehe

diyan said...

heeee . kita puasaa tahan lapar jep . mmg macam tu . ikhlaskan niat yg penting :')

dilazfamily said...

betul tu.niat mestilah nak buat ibadah dan tunaikan kewajipan.jangan nsalah niat pula.selamat berpuasa fa

adrinaqamarina said...

masa awal awal niat tu pon, dah cakap, niat kerana ALLAH~ jadi, sume orang jangan salah niat kepada nak diet. diet dan kurus tu mungkin bonus yang je kalau kte puasa betul3. :)

amni azmira said...

alhamdulillah kita makan sderhana jer..
betui2..yg penting niat..
nice entry..^^

Faaizz d. Zul said...

sy bersetuju dgn komen Xavi de.

oh ye, sbg tambahan, malam2 mesti mau moreh~

melantak lagi. bulan puasa sudah jadi pesta makanan.

syaz@rozelt said...

bgs la ingt kan org pesal nie dlm bulan posa nie..lg 12 bpuasa..maseh ada mase nak btolkan niat..insyaAllah..hihi

darkrose~ said...

ke fa yang buat camtuh? hehe:P jokinggg~:) salam nuzul quran juga~:)

peachippo said...

puase tak jamin berat badan turun sbb mase berbuke melatap tak habis2 pastuu mlm mkn pulak..pastu sahur tido balik..mmg gemok laa kan?hehhee

eintan nurfuzie said...

SME LA DENGN CIK EN...HUHUH..MAKIN MONTEL

aisya said...

kalau balik rumah mmg ye.. mak masak sedap2, nak tolak pun xleh..

YOUsoF said...

Kalau dan gemok badan biarlah gemok pahala dan amal ibadah sekali.. baru mantap.. kan. ;)

tomatokering :) said...

erkk sentap den . kekekeek

tomatokering :) said...

erkk sentap den . kekekeek

Miss Tasantek said...

haha...puasa adalah masa untuk manusia membeli dengan nafsu dan makan ikut perut. bila beli banyak perut dah tak muat, cuba nak rilek2 tertido pulak...then sambung makan lagi time sahur :)

♥♥CiK LaLa's♥♥ said...

btol3!
niat kena btol..hehe;)
klu kurus tu biar kurus sndri..huhu
ape mpek ni..hahaha
singgah cni ye..:)