Pages

Reasons To Continue Writing

Friday, August 12, 2011

Kecik Kecik

Assalamualaikum.

Rasa Macam Banyak Bebeno Beza Budak Kecik Zaman Sekarang,
Dengan Zaman Kita Kecik-Kecik Dulu. *bajet dah tua je*

Sekarang
** Kecik-Kecik Dah Pandai Guna Henpon dan Segala Canggih

** Kecik-Kecik Dah Pandai Guna Bahasa Kasar

** Kecik-Kecik Dah Pandai Tendang Kucing

Dulu *Zaman Kecik-Kecik Fa La Yea*
** Kecik-Kecik Nak Pakai Fon Umah Pun Terkial-kial Rasanya

** Kecik-Kecik Sekali Sebut Aku, Mau Kena Rotan. Kalo Bab*? Kena Kunci Luar Rumah!

** Kecik-Kecik Kucing Cakar Pun Still Kena Usap Kucing Tuh.

Kenapa Berbeza Sangat Cara Didikan Parents Yea?
Pasal Budak Tendang Kucing Tuh,
Baru Nampak Kelmarin,
Mak Dia Yang Suruh Tendang Sebab Kucing Tuh Dok Kat Bawah Meja Makan. T___T

pssstt: KimiCnoL, Kalo Buat Entry Pasal Resipi Kueh Raya Boleh Tak? Ke Boleh Tergoda Jugak Si Keimi Tuh. =D

70 comments:

shiema sufian said...

Tawu takpe. Mcm mcm bdk bdk skrg. Haha

YOUsoF said...

Kemajuan banyak kebaikannya,
banyak juga keBURUKannya..





Budak darjah 6 sekolah tahfiz dah pandai liwat junior, seks oral.. memang 'hebat' zaman sekarang kan..

rara pinkmafia said...

budak2 skrg terlebih bijak,tu jd cm tu.

Umie Artoqiemie said...

budak moden ni peliks . HAHA.

Lizzie Yasmin said...

mak bapak skang, anak umo 2thn cakap bodo dia bangga and rasa cute.. Tue lar sbb dia.

ArulchelseA said...

ku dulu mana de benda2 mcm ni..skang hp budak sekolah je kalah aku.. kih kih kih

abghani said...

generasi skrg ada yg jiwa kacau

myra yusreena said...

tlebih advance pyh gak..ank2 kite nnt cmne pulak..hihi *gataii

siti kektus said...

tapi, kdg2 bukan salah parents. mungkin. ^^

Afuan Shah said...

hahahha..xleh blah...
tapi serius..budak makin kurang asam..hihi..
kadang2 maka yah dah penat didik..kawan2 pulak jadi pengaruh..haiiishhh..



http://loadingmode.blogspot.com/2011/08/sejarah-ini-dipadam-indon-vs-melayu.html

ZORA said...

ni lah katanya..mnusia berubah tingkah lakunya mngikut arus zaman...

zieyll^bluehazel said...

erm , begantung pada cara didikan parents jugak . ^^

Yana Farinha said...

Hye..nice blog.. dah folo awk… jom singgah blog kita… www.duniasigadisberseliparhijau.blogspot.com

Far8 budak baik said...

tu ar adik aku skrgg
tadika dah pakai hp..
tapi dulu aku time masuk u
baru dapat..grrrrrr

amir aizat said...

itulah dunia akhir zaman,semua nya berubah dr zaman ke zaman,huhu

ILA HonEyBuNNy said...

budak2 sekarang moden sangat la fa..

tak macam zaman kita dulu...diorg celik ja dah pandai it..ehhehe

Ayu said...

apa boleh buat, zaman skg, byk ibu bapa moden, kerja besar2...n ada kala, da ibu bapa yg xdpt luang n bg perhatian spnuhnya pd anak2 mreka...jd, tunjuk ajar dan proses mmbentuk akhlak n peribadi yg baik, tidak dpt dlkukan n hya mngharapkn anak2 belajar dr sekeliling..huhu

ZWAN SABRI said...

maybe disebabkan pengaruh persekitaran kowt.. dulu nfon x penting sangat tapi skang ni suma macam wajib ada nfon termasuklah kanak.. HUHU


MySuaraBlog: Bible Di Link Blog Anda

syaz@rozelt said...

yg part pkai hp yg jelesss sgt tu..hihi

iejjah said...

haha.....biaselah zmn dh brubah...dulu mse kecik maen kt luar umah smpe ktor...skrg bdk2 permainan tradisional pn da xknl kn :}

cik bulan said...

jgn kata tu ja..bercinta pon pndai dak2 zmn skrg ni..kita dulu berhinguih pikiaq pasai mainan ja..depa ni advance oo

p/s:haha..kenai gak ka si keimi tu..kah3

ABU said...

betul mmg betul, skrng canggih manggih..budak sekolh rendah pun ada fb skrng ok huhuhu

Aku Afzal said...

dulu kecik2..mak abah marah diamkan je.takdenye lawan2 macam bebudak sekarang

Chuu Muqhlis said...

bdk sekarang mmg untung ., chuu form 5 baru dpt henfon sendri ><

tp kdg2 budak skng ni menakutkan jugak kan? risau betul

teha said...

budak2 zaman sekarang.. rami dh mcm tu...

Syazwan Che Deraman said...

heheh..macam tu la sekarang.

adik adik semua macam tu..terlalu dimanjakan..dulu tak macam tu..huhuhuhu

kyu delaila said...

mmg byk btol beza bdk dulu ngan skang

psl tu azie x bg adik azie pakai hp...klu x nnt leka ngan tu jew

xnk manjekn die sgt...ske suruh die brdikari

senyumSOYA said...

jom sesape nak jd mak ke abah didik anak elok2.. xmou la jadi cm bdak skng kan..
budi bahasa dah kurang..

sian meow~

Miss Y and Her World said...

budak-budak sekarang advance bab teknologi, tapi mundur bab akhlak. pemodenan, ha?

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

what??? mak dia suh tendang? ish..ish.. =.='

syieda_joy said...

zaman syieda dulu g sekolah nek beskal..sekarang nek kete@ moto..hihihi

kucing dengan syieda tak pernah bermusuhan. tapi syieda selalu lari bila tengok kucing..hihihi (takot kucing)

kaizen said...

anak ikot arahan mak so ngan mak2 skali dpt dose....

echaRierie said...

btl3..setuju..echa pun mcm fa jgk..
skrg ni mtk je semua dpt..hoho ~

Azeanthy Paiman said...

Budak2 skrg mmg advanced!huhu..

kjaharun said...

hahaha... betul, budak dulu baik, budak sekarang kurang, tp kebanyakan budak sekarang lg cerdik :)

Mohd Izzar said...

beza dulu dan sekarang..

Ema Razali said...

budak2 skrg suka sgt guna bahasa kasar. memang jelas nampak skrg ni.

Pia said...

"akk pun rasa mak bapak akk bela/didik akk dulu tak teruk macam akk nak bela/didik ank2 akk skrg ni..macam2 cabaran.."

feza said...

sangat setuju dengan fa. Memang banyak beza budak2 zaman sekarang. Pernah mngjr form 2. bila tanya, majoriti semua dah ada fon. Lagi satu, bab bahasa kasar, studnt selamba sebut bab*, bila gaduh laki perempuan mula la ckp nak fuc*. Mengucap panjang bila dgr..

Mrs.Yie said...

parents sekarang semakin brutal agaknya x?huhu..x tau la nak komen mcam mana pasal akak pun parents zaman sekarang..hehe..tapi suami akak cara dia mendidik anak still macam orang dulu2..anak2 nak main mercun pun x bagi..katanya orang yg main mercun ni sebenarnya dia bakar duit..bila anak2 cakap AKU terus di cubitnya mulut anak2..hehe..akak tengok je la..nak tegur x berani..bukan apa,kalau isteri tegur masa suami tengah menghukum anak,nanti anak tu x takut pada ayahnya..kan?

syrupmasin said...

tu la doe..aku kecik2 ta tao pon sape pamela anderson..siape dia??

alif haris said...

har har har ..
kene kunci luar rumah ..dulu takot gile ..
lg mlm ..
takot ade hantu hahaha

ChaCha said...

tau xpe...skg ni sme dh lain..huhu

Elie Lily said...

zaman kecik2 adalah zaman yg takkan dilupakan sepanjang hidup! :)

KimiCnoL said...

baru nak komen yg atas tue dah ternampak pssstt tue plak..entry pasal kueh raya tak pe kor sebab keimi tak tergoda pong dengan kuih2 raya nie..hahaaha
hukum letak gambar makanan time ramadhan?

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

macam macam budak budak sekaran ye

zaman sekarang sume dah laen kan

:)

aisya said...

ade plak suruh anak tendang kucing.. mcm xde hati perut je..

peachippo said...

setuju...budak sekarang tak pandai bersyukur..
sagt maju kedepan...
50% kajian mndapati ianya berpunca dari tv..erk? :P

kotak bulat said...

zaman bdk2 sekarg tak semeriah dulu... kan..

meaw said...

haishhhh, mak budak zaman sekarang pelik2,huhu

h A n Y S said...

budak2 skang kalau nak main, main indoor je, PS2 bagai,
kita dlu outdoor, tu pasal gelap, tp lg syok kot..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

zaman sudah berubah.. sekarang sumenye budak millenium kan.. kalau xtau sume benda ne leh dikatakan ketinggalan zaman.. hehehe

Bluewendy said...

zaman sudah berubah.. ibu bapa patut berikan lebih masa untuk didik anak2..:)

Bluewendy said...

zaman sudah berubah.. ibu bapa patut berikan lebih masa untuk didik anak2..:)

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

kecik2 dh panda isap okok ..teruk2

caliph shuriken said...

jenis parents sewel ni, ada ka suroh tendang kucing dok kt bwh meja makan.. zalim btul dgn haiwan...

fiq. said...

yang didik budak2 sekarang adalah budak kecik dulu-dulu jugak,,huhu, eh tapi kita belum kawen,,haha,,memang banyak beza lah kan

Khairil said...

budak2 sekarang lagi advance....

cunndaa said...

zaman dah berubah...
dah byk bezanya..

Puan Kutu said...

budak skang dah canggih...:)

Aida Omar said...

budak2 zaman skrg semua ganas dalam segala segi.. mulut pun ganas gak..hehe.

Liyana Zahim said...

Sedihnye tndang kucing.. Taley trime la.. Rase nk nanes..

Wanie said...

akak kalau dengan abg2 ckp 'aku hang' je dari kecik..kasar eh?setengah parent tak bagi kan cakap mcm tu..

iMBobo said...

die tendang kuat ke?sengal budak tu..hehe

KeTaM_BaTu said...

budak2 sekarang ikut peredaran zaman... dorang lebih maju.

iefa ujang said...

kdg2 bkn salah mak ayah jugak...brgntung pda kita jgk

HAZWAN17 said...

kecik-kecik dah pandai macam-macam zaman skrg ni..advance betul

dak eina said...

tahu takpe... satu lagi, budak sekarang lebih manja. huhu

Ezad Skytech said...

budak sekarang ni terlebih advance..huhu~

Cik Bell said...

yup! setuju sgt!!
parents kte dulu tegas kan..
sekarang byk faktor la..huhu