Pages

Reasons To Continue Writing

Wednesday, February 29, 2012

Tajuk Tiada

Assalamualaikum.

Maaf Lah Mungkin Beberapa Entry Lepas Neh Ada Unsur Sedih.
Penulisan Adalah Media Untuk Meluahkan Perasaan.
Seseorang Susah Nak Menipu Dari Penulisan.
Sehappy Dan Seceria Mana Sekalipun Karangan Seseorang,
Tapi Kalo Tengah Sedeh, Mesti Pembaca Boleh Rasa.
Jadi Dari Fa Berpura-Pura Lebih Baek Fa Tulis Je Ikut Hati.

Segalanya Berubah.
Semakin Hari Semakin Banyak Ujian Allah.
Ingatkan Lepas Umi Dah Pergi,
Ujian Allah Akan Berehat Seketika.
Rupanya Tak. Cabaran Makin Kerap Dan Makin Sukar Namun Tak Sesukar Ujian Meredhai Pemergian Umi.

Sememangnya Semua Yang Terjadi,
Segala Dugaan Yang Menimpa,
Lebih Mematangkan Diriku.

Aku Belum Kembali Ke Kelas,
Entah Lah. Aku Tak Pasti Macam Mana Aku Akan Menempuh Hari Itu Kelak.
Aku Pun Tak Dapat Nak Bayangkan Apa Reaksi Kawan-Kawan Akan Berikan Padaku.
Aku Sendiri Bingung Sama Ada Nak Berpura-Pura Dan Menjadi Fathiah Yang Ceria,
Atau Lupakan Saja Identiti Gembira Dan Tunjukkan Ekspresi Yang Sebenar.

Aku Tak Nak Kawan-Kawan Rasa Tak Selesa,
Atau Rasa Mereka Tak Bebas Untuk Berbicara Dengan Aku.
Hmm Macam Mana Yea?
Aku Tau Mesti Orang Rasa Takut Nak Cakap Dengan Orang Yang Baru Kehilangan Ibu Kandung, Lebih Tepat, Yatim Piatu.

SubhanaAllah.
Tiada Laen Yang Aku Boleh Lakukan Selain Berdoa Diberi Kekuatan Untuk Melalui Hari-Hari Yang Mendatang.

18 comments:

Unknown said...

kita boleh bersedih & menangis..tapi jangan biarkan kesediahan terus menyelubungi diri...moga allah berikan fathiah kekuatan...kita hanya hambanya yg lemah....tapi jangan biar kelemahan terus dalam diri...

nuyui a.k.a miss YUI said...

sbr yer fa..pasti ada hikmahnya..kuatkan diri..akk yakin kamu boleh..

jahajahatable said...

kuatkan semangat ye

Unknown said...

sabarlah kak.. yang pergi tu biarkan pergi.. kita yang masih hidup ni hanya mampu doakan arwah saja.. sabar ye :)

.........cP~ said...

Saya pernah menghadapi kehilangan ayah dan saya menjadi seorang yang hilang arah. Mendiamkan diri dan menyendiri.
Tapi, itu bukan cara terbaik. BEri masa pada diri dan insyaAllah, masa akan mengubat segalanya. Semoga awak terus tabah dalam menghadapi ujian ni.

ZWAN SABRI said...

Fathiah, takpa.. Allah lebih sayang parent FA.. Kat dunia ni FA hilang ibu bapa tapi Zwan percaya yang ibu bapa FA tak pernah hilang dalam hati FA kan? Be strong..

TS said...

dear..be strong k..
ujian tu tanda sayangnya pencipta pada kita..
hadapi sume dengan sabar & jgn cepat mengalah ok..

Syazwan Che Deraman said...

Awak seorang yang kuat.tabah.sabar ye.

alfatihah untuk arwah umi.
wan baru tahu.

Unknown said...

KAK BUI BARU TAHU BERITA SEDIH NI..YA ALLAH,KAK BUI TAK DPT BAYANGKAN JIKA SAAT ITU TIBA..

KESEDIHAN ITU SESUATU YG NORMAL FA,MENANGISLAH JIKA IA BOLEH MELEGAKAN PERASAAN..TP JGN KETERLALUAN TAKUT NNT FA PULAK YG SAKIT

KENA TERIMA QADA DAN QADAR ALLAH YER

BERSABARLAH..ALFATIHAH BUAT UMI FA
SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT ALLAH..AMIN

Unknown said...

be strong! Allah suka menguji Umatnya :)

Azhafizah MN said...

semoga fa terus tabah dan kuat hari dalam menempuh hari yang mendatang.ye fa..

Lysa said...

Sabar tau :) Buat macam biasa dengan dorang, confornt dorang, jangan sorok-sorok. Be normal. lepastu mengadu pada Allah :)

Cik Jannah said...

takziah fathiah. semoga roh umi kamu ditempatkan dikalangan org2 yg beriman. jangan sampai meratapi tak baik untuk arwah yg telah pergi.Allah lebih sayangkan dia. kamu bertabahlah. Al-fatihah

Cik tikah said...

cik tikah doakan fa sentiasa tabah. amin. fa tabah! :)

Mr.Trollulz said...

Tabahkan hati, cekalkan minda. :)

ct cucubi said...

pakcik saya pon baru meniggal 2hari lepas.. harap Fa sabar dan tabah..

YouSOF said...

Luahkan apa yang terbuku di hati insyaAllah kita akan merasa sedikit lega..


Nak bersedih boleh tapi pastikan kesedihan kita tu di-cover dengan ketabahan dan kekuatan hati.

Anonymous said...

kuatkan diri..take ur time..dkatkn diri pada Allah swt..sabar ye