Pages

Reasons To Continue Writing

Monday, December 13, 2010

Saya Kagum Dengan Kaum Adam

Selamat Malam!
Maaf Lah Kalau Tajuk Neh Menimbulkan Kemarahan Kepada Kaum Hawa, Ataupun, Entry Neh Sendiri Mungkin Buat Korang Tak Puas Ati.
Aku Bukan Nak Banggakan Cinta Monyet Hati Aku, Tapi, Aku Cuma Rasa Impressed Dengan Kaum Adam.
Hanya Dalam Beberapa Perkara Je Lah Tapi. :P

Okay, Apa Yang Kagum Nya?

1. Kagum Dengan Ketenangan Lelaki.
Laki-Laki Neh Hebat La Jugak, Baru Lepas Accident Pun Boleh Chillax Lagi, Tak Kira La Sama Ada Lelaki Yang Salah, Ataupun Pompuan.
Kenapa Aku Cakap Macam Tuh? Sebab Nya, Based On My Experience, When A Girl Gets Into An Accident, They Tend To Freak Out.
Contoh Dialog Wanita : 
" Macam Mana Neh Weh! Aku Baru Dapat Lesen, Mesti Parents tak Bagi Aku Bawak Dah "
" Oh Shyt! Tayar Aku Pancit! Alaaa Kenapa Dia Nak Pancit Time Aku Bawak Neh, Apa Nak Buat Neh. Aku Mana Reti Nak Tukaq Tayar "

Akan Tetapi, Kalo Lelaki Pula :
" Eh Sorry Wak! Awak Break Emegency Saya Pun Tak Sempat Nak Stop. Apa Kata Awak Bagi Saya Nombor Awak,... "
" Aduh, Pancit Pulak! Takpe Lah Boleh Bagi Alasan Kat Bos Nape Lambat " -_-

Apa Yang Aku Cuba Tegaskan, Wanita Akan Make It An Extremely Big Deal, And Sometimes Instead Of Solving The Situation, They Make Things Worse.
On The Other Hand, Lelaki Handle The Situation Dengan Tenang, Walaupun Kadangkala Mereka Mengambil Kesempatan Terhadap Kemalangan Itu. -____-

2. Kagum Dengan Sikap Selamba Lelaki.
Hmm Maybe Ada Yang Akan Bengang Bab Neh. Bukan Apa, Aku Pelik Mengapa Kaum Hawa Apabila Putus Hubungan Dengan Kaum Adam, Mereka Pasti Melenting. Padahal, Diorang Yang Mintak Putus? Lelaki Pulak, Maybe Akan Ungkit Benda-Benda Tak Baek Bekas Kekasih Mereka, Tapi Paling Lama Pun 2 Hari Kot. Lagi Style, Ada Yang Tak Kesah Langsung!
Haa Ye Lah. Lelaki Takda Perasaan. Lelaki Boleh Jadi Playboy. Eh? Pompuan Tak Leh Jadi Playboy Playgirl Ke?


Haih Bab Putus-Putus Neh Memang Aku Fed Up Sikit. Kalo Nak Tau Boleh Baca Entry Neh [link] 
Okay, Katakan Lah, Lelaki Yang Mintak Putus. Pompuan Kadang-Kadang Mesti Over. Dah Mamat Tuh Kata Tak Nak, Dah Lah. Nape Yang Kena Dok Pertikaikan, Dok Mintak Ampun Bagai. Hadoi. Sukati Korang Lah.


3. Kagum Dengan Sifat Kurang Pendendam.
Aku Cakap Kurang Yea. Bukan Takda Langsung. Pasal Neh, Aku Nak Share Pengalaman Diri Sindri, Yes, Honestly Aku Malu Dengan Sikap Aku Time Benda Neh Jadi.

Nak Dijadikan Kisah Aku Punya Wallet Tercicir, Dekat Ofis. (eh bukan tempat kerja ) Pendekkan Terus, Mula-Mula Tak Rasa Bengang Sangat, Sebab Salah Sindri And Peluang Untuk Dapat Wallet Tuh PATUTNYA Tinggi. Tapi, Rupanya, Hancur Musnah Punah Harapan Ku Apabila Wallet Itu Tidak Dijumpai Di Ofis Itu. Bayangkan Time Aku Pergi Hari Wallet Tuh Tercicir, Ofis Tuh Dah Tutup, So, Siapa Je Yang Ada Situ Melainkan Staff? Haaa Pikiaq Sindri Siapa Yang Amek Wallet Aku. Eh Bukan Menuduh Ada Orang Curi, Tapi Memang Betul Yea Dicuri. Dah Dapat Tangkap Pun Si Lahabau Tuh. Terus Terang Aku Akui, Dalam Masa Tiga Hari Kes Nak Cari Pencuri Tuh, Punya Lah Macam Gila Aku Sumpah, Maki Hamun Si Celaka Itu. Tapi Bila Nak Settle Depan Madam, Takda La Aku Mencaci Pencuri Itu. Kena La Control Kan. >.<

Maka, Kaitan Dengan Lelaki? Haa Kawan Aku Pernah Hilang Wallet. Ada Orang Seluk Dalam Beg Dia, Abes Segala Harta Benda. Kalau Aku, Fuhh Tak Leh Bayang La. Tapi Mamat Neh, Serious Relax. Tak Da Kesah Apa Pun. Maksud Aku, Takda Pedulik Pun Nak Cari Ke Nak Tanya Ada Saksi Kejadian Ke, Takda Langsung. Sedar-Sedar Dia Buat Status Kat Facebook; IC, Duit, Kad Hilang. Tuh Ja? Orang Tanya Pun Dia Jawab Selamba Je, "Ada Orang Curi Time Aku Maen Bola Kot." O.o
Weh Gua Respek Sama Lu Bai.

Haa Tuh Je Kot Rasanya. Benda-Benda Di Atas Bukan Rekaan Yea, Tapi Memang Kisah Benar, Sebenar-Benarnya. Again, Based On My Experience And Observation. Cuma, Aku Nak Cakap La Yang Tak Semua Lelaki Macam Lelaki Dalam Kisah-Kisah Di Atas.




13 comments:

fiqkbe said...

yeah, agreed =)

Fathiah Hamim said...

haha. bagus nya ada pompuan lain setuju. hehe

adibabdullah said...

itu kelebihan lelaki...lelaki lebih tenang dlm buat keputusan...sbb tu bab cerai lelaki yg pegang hak..kalo perempuan pegang confirm gaduh sket cerai...hehe

cik beLLanan said...

pikir jap nak stuju ke tak??
i think agreed and not agreed.
ade je laki yang kecoh kalau nak putoz. kuang3~ pasal ketenangan tuh, sokong abes!kalau aku pon kecohh je lebey. haha

Fathiah Hamim said...

adibabdullah, betul2! lupa pulak nak selit tadi. hehe
beLLa, sebab tuh aku cakap tak suma lelaki macam tuh. haha macam kau time eksiden ari tuh la kan. haha

A.I said...

seems like okk la.
tp kengkandang dorang nih simple-minded sangat....
aku ta leh terima hakikat.. heh!

Fathiah Hamim said...

haha lelaki kan. memang simple, sebab tuh kadang2 banyak pompuan mintak putus. tak tahan.

syafiqstatichot said...

tapi bukan semua lelaki sebegitu. ada jugak yang sebaliknya dalam segala hal..hahaa

Fathiah Hamim said...

yeappp. memang ada pun. :)

lyla syahirah said...

wow, u must know some really decent guys F.A good good!

Roxy zai said...

hahaha..nak setuju ke tak nak? hehehe..ni sikap pompuan jgak ke eh? xleh trima kenyataan? hahaha..ok2..i agree with u too babe! heee^_^v

Fathiah Hamim said...

misz lyla, haha. not quite actually.
roxy zai, haha tak nak agree pun tak pe laaa.

woot-woot said...

sebab itu pilot banyakkk orang laki :)