Pages

Reasons To Continue Writing

Monday, October 31, 2011

Kegagalan

Assalamualaikum.

Aku Benci Kau.
Kau Menyusahkan Idup.
Idup Aku Musnah.
Musnah Impian Aku.
Aku Mahu Kau Pergi.
Pergi Jauh, Jangan Kembali.
Kembali Bila Aku Sudah Tiada.
Tiada Di Bumi Lagi.
Lagi Sekali Aku Ingatkan.
Ingatkan Kau Wahai Kegagalan.
Kegagalan Ku Hanyalah Seketika.
Seketika Kerana Aku Pasti Bangkit.
Bangkit Melawan Mu Si Pemusnah.
Pemusnah Harapan, Bersedialah.
Bersedialah Untuk Dilawan.
Dilawan Oleh Kuasa Kejayaan.
Kejayaan Pasti Menang Akhirnya.
Akhirnya, Aku Berjaya.

Jadi Ke Puisi? hehe
**auto post!

25 comments:

Wanie said...

hehehe..nak komen puisi ni pun xpandai, bukan orang sastera..tapi bile bace not bad la =)

Bui Junaidi said...

bolehlah dianggap sebagai puisi..hihihi

abghani said...

blajar dari kegagalan

yana halim said...

ok le tu. akak usah kata puisi, nak bercerita sempoi2 pun rasa ayat tunggang langgang. hehe..

diana said...

tak de kegagalan tak mungkin kita akan menghargai kejayaan..:)

Nasuha Suhada said...

boleh la tu.. puisi kan suara hati.. :)

ZWAN SABRI said...

Wah! Puisi yang penoh emosi nii.. HEHE

MySuaraBlog: Yeay! Dah Konvo Diploma..

cemomoi said...

janji kita rasa ia puisi kita dah la... la la laaaaa

Eyda Dania said...

wow...die..pndai r berpuisi...=)

Eein Azryn said...

puisi tentang kegagalan. hehe. ok lah tu. dikira puisi jugak.

Cik tikah said...

fail! fail!

Fara E's said...

bley la tu , ekeke

Fieco said...

err ape motif kau buat mende nih? haha

yen(toka ziizokukuto) said...

boleh jadi lirik lagu nii,,hee

si robot comel said...

jika kau pikirkan kau boleh,

hai pemuisi nak sign boleh?hehe

Rara. said...

kira puisi jugak laaa :)

Cik Azizah said...

bangkit dari kegagalan..kejayaan menanti kita :)

♛ dja sukhri said...

KUASA KEJAYAAN!! DATANGLAHHH!! (jerit ala-ala sailormoon gitu)

hoho. sabar menghadapi kegagalan baru la kite dapat merasa erti kejayaan. ^^

aRa ❤ aFiq™ said...

hehe.. kreatif gak eh..

yusuflaili said...

Salam;

Asal ada rangkap puisilah tu..serangkap puisi walaupun berbait2 awat dalam serangkap.kalau pantun rima dia mesti serupa dan mesti 4 bait.

abah khalisha said...

oooo puitisnya..hehehe

YOUsoF said...

Boleh tahan jadi la Fa.. Kipidap! ;)



Kegagalan mengajar kita mengenal erti usaha..

Marniey said...

boleh lah. huhu

Azzah said...

puisi yer..hu..hu..saya tak pandai menilai..:)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

kegagalan tu mendewasakan kita :)