Pages

Reasons To Continue Writing

Thursday, January 27, 2011

Ewah Selamba Nya Depa

Halo People!
Semoga Sihat Sejahteraa!
Nak Tulis Salam 1Malaysia, Tapi Nanti Kang Aku Punya Bloq Kena Blacklist Pulak. :P
Anyways, Nak Cerita Sikit Pasal Sesuatu.
Bagi Mereka Yang Datang Lambat Ke Kelas Tuh,
Apa Perasaan Korang Yea?
Kalo Sekali Sekala, Tak Ksah La.
Aku Paham, Lumrah Manusia.
Ada Yang Ter-overslept, Ada Yang Nak Terkincit, Tayar Pancit, Enjin Tak Leh Start.
Heh Pendek Kata, Manusia Memang Sering Didatangi Masalah Secara Tiba-Tiba.
Tapi, Takkan La Setiap Hari?
Apa? Lain Hari Lain Masalah? Banyak La Cekadak Kau.
Kalo Dah Jenis Tak Punctual Tuh Ngaku Je Lah.
Banyok Pulak Alasan. *err maaf emosi tergendala*


Selamba Je Kan Orang-Orang Neh Semua?
Aku Bengang Sebenarnya.
Yelah, Menggangu Tuh Satu Hal,
Tapi, Kesian Dowh Lecturer Tuh.
Aku Honestly, Kalo Aku Overslept, Aku Memang Tak Datang Langsung.
Nasib Lah Tak Dapat Attendance. Salah Sindri Nak Buat Guano.


Ini Ada Orang Tuh Kadang-Kadang Tinggal Lagi 20mins Je Kelas Pun Berani Lagi Buat Muka Mintak Penampar Masuk Kelas.
Sorry Ke, Bagi Salam Ke, Ketuk Pintu Pun Idak!
Huiii Berapi Aku Weh.
Ingat Lecturer Tuh Tak Perasan La Yea?
Honggek Kau!
Sampai Hati Korang Buat Lecturer Korang Macam Tuh.
Pastu Dok Bising Sir/Madam Kedekut Markah La,
Bias La, Kecoh La, Strict La Whatever Shyt Bagai.
Tak Sedar Yang Diri Sindri Tuh Tak Respect Lecturer Ada Hati Nak Bising.
Pigidahh.
Haishh Maaflah Kerana Bahasa Kasar Sikit.
Niat Aku Cuma Nak Ingatkan Korang,
Selain Daripada Patuh Suruhan Allah,
Patuh Suruhan Cikgu, Pengajar Kita Pun Penting.
Barulah Berkat Ilmu Kita.
Even Pengajar Kita Lagi Muda Sekalipun, (tutor contohnya)
Adalah Satu Kemestian Untuk Kita Menghormati Orang itu.
Naya Je Kalo Dia Tak Halalkan Ilmu Tuh.
Pi Mintak Maap Kat Cikgu Cepat! :D


17 comments:

Anonymous said...

erk, terkena. okay tak nak dtg lewat dah pas ni.

Fairuz Zainal said...

keh3. lebih kurang lah kite emo sbb bnde ni? wahahah. nnt nk update lg 1 cite best. pasal ni jgk. kui3

Faidhyna Darwina said...

sabar sabar sabar hehehehehe

Fathiah Hamim said...

fairuzhani: nanti dah post gtau! :D

Fathiah Hamim said...

dina derwina: okay okay. dah lama sabar benornya. :/

Fathiah Hamim said...

anonymous: haa bagus2. berubahla sementara boleh. :P

ibnuismail said...

haha...bila baca article nie kena atas batang idung, mana xnyer. baru jer overslept n poteng kelas.hehe

cik beLLanan said...

baguih kalau 'orang2' yang kau maksudkan ni bace. hee~

Fathiah Hamim said...

Qalam_Firdaus: hahaha oopsss. maap yea. tapi diminta amik iktibar :D

Fathiah Hamim said...

bella: aku berharap ramai la yang baca. tapi, jangan disimpan di dalam hati. :/

AfiqahZ said...

weeee~
saya penah dtg lewat setengah jam!
sibaik lecturer belom masuk. :P
fiuhh~

Fathiah Hamim said...

-[miracle]- : lecturer belum masuk boleh diterima. ;)

aiman afiq. said...

lecturer engin tak amik attendance.amin :)

Fathiah Hamim said...

aiman afiq: haha siot je

Anonymous said...

shit. terasa

kay_are said...

dah lame x masuk kelas.. rindu nak blaja lik.. huu

Fathiah Hamim said...

kay_are: haha sambung la belajar. master ke, phD ke. :))